2021-07-16 Nyhet

Hör av dig - dina synpunkter ger resultat!

I snart ett år har vi på konsumenternas.se öppnat oss för bättre dialog med besökarna på webben. Funktionen Hjälpte informationen dig ger oss information om vad ni konsumenter tycker är svårt på vår webbplats, vad ni tycker är bra och vad ni önskar i form av nya funktioner. Vi går igenom alla svar och många har redan lett till förbättringar.

Vår webbplats innehåller mängder av fakta och information. Vårt mål är att den ska hjälpa så många av er konsumenter som möjligt och därför jobbar vi ständigt med att försöka göra just det, ge svar på både vanliga och mer specifika frågor, som kan hjälpa många. Vi analyserar frågor från vår telefonvägledning, från Google, från vårt eget sökverktyg och flera andra källor. Sedan ett år tillbaka tar vi också emot både ris och ros genom funktionen Hjälpte informationen dig.

- Vi är så glada för allt engagemang! Ni ska veta att era frågor och synpunkter redan har lett till förtydliganden om bland annat framtidsfullmakter, hur investeringssparkonton (ISK) beskattas och om varför banken ställer så många frågor till sina kunder, säger Kicki Westerståhl, chef på Konsumenternas Bank- och finansbyrå.

Eftersom webbplatsen är gemensam för Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå har informationen från besökarna lett till förbättringar även inom försäkringsområdet.

- Det är så spännande att höra hur konsumenterna uppfattar vår information, säger Anna-Karin Baltzari Danfors, chef på Konsumenternas Försäkringsbyrå. För vår del har vi fått bra hjälp att förtydliga texter om efterlevandeskydd – till exempel med information om hur man gör om man vill ta bort sitt efterlevandeskydd, förtydligat att det finns undantag i försäkringsskyddet för bostadsrätter och för yt- och tätskikt för vissa vattenskador.

Hör gärna av dig du också. Längst ned på varje sida hittar du kommentarfunktionen Hjälpte den här informationen dig. Vi är tacksamma för all relevant input och tar med de synpunkter vi får i vårt arbete med att förbättra webbplatsen. Genom att kommentera  kan du bidra till att vår webbplats blir en ännu bättre faktabank för alla som söker hjälp med sina bank- och försäkringsfrågor.