2020-12-21 Nyhet

Ovanligt år men vanliga öppettider i vägledningen om bank, försäkring och pension

Snart har ännu ett år av vägledning passerat. Trots detta märkliga år har vi kunnat hjälpa tusentals personer med frågor om bank, försäkring och pension och är glada för att kunna ta emot ännu fler före årsskiftet. Vår vägledning är öppen nästan varje helgfri vardag.  

Vår vägledning har under 2020 fungerat som vanligt trots att ingenting varit som vanligt. Vi har märkt en stor ökning av corona-relaterade frågor och skapade tidigt en särskild avdelning på vår webbplats med frågor och svar kring hur bank- och försäkringstjänster påverkades av pandemin

Annars kan du som vanligt rådfråga oss om försäkringar, banktjänster eller pension. Webbplatsen har alltid ”öppet” och där kan du skicka frågor per mejl.

Vill du hellre tala i telefon med en jurist eller specialist kan du ringa oss på 0200 - 22 58 00 mellan 9.00 och 12.00 varje vardag.

Som vanligt kan du också vända dig till oss om du inte är nöjd med hanteringen av ett ärende eller ett beslut från din bank eller försäkringsbolag. Byråerna kan då ge vägledning om vilka möjligheter du har att gå vidare. Du ska också känna till att vi återkopplar de konsumentproblem vi uppmärksammar i vägledningen till både branschen och myndigheterna.

Konsumenternas Försäkringsbyrå

Vi har öppet varje vardag under de kommande helgerna.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå

Vi har stängt den 23 december. Annars öppet varje vardag under de kommande helgerna.

Varmt välkommen att höra av dig, ha en riktigt god och förhoppningsvis helt frisk helg!