2022-04-29 Nyhet Podd

Vad kan Konsumenternas Försäkringsbyrå hjälpa dig med?

I det senaste avsnittet av Försäkringspodden intervjuas Anna-Karin Baltzari Danfors, chef på Försäkringsbyrån, om vilka som står bakom verksamheten, varför det är bra att vi är oberoende och hur vi kan hjälpa dig som konsument.

Under året som gått vände sig över 10 000 konsumenter till Konsumenternas Försäkringsbyrå med sina frågor om försäkringar och pensionssparande. I det senaste avsnittet av Försäkringspodden berättar vi hur vi kan hjälpa till.

Vi kan aldrig vara någons ombud men förklarar dina rättigheter och skyldigheter, bland annat i bevisfrågor, som är bland de vanligaste försäkringsfrågorna från konsumenter. Men också i frågor som rör reseförsäkringar och alla sorters boendeförsäkringar, inte minst hur vattenskador och naturskador kan regleras.

- Vi pratar också om trender i vår telefonvägledning och vad som är framtidsfrågor för försäkringsbranschen, säger programledare Jenny Sparring.  

Lyssna på Försäkringspodden här

Läs Konsumenternas Försäkringsbyrås verksamhetsberättelse här