2021-07-05 Nyhet

Öppettider i sommar

I sommar kan vi ha något längre svarstider men annars är vägledningen per telefon och mejl öppen nästan som vanligt. Under vecka 30 och 31 har vi dock inte möjlighet att besvara frågor om lån, betalningar och sparande.

Vi hjälper årligen tiotusentals personer med frågor om bank, försäkring och pension. Vår vägledning under 2021 har fungerat som vanligt trots att ingenting varit som vanligt. Vi har märkt en stor ökning av Corona-relaterade frågor och skapade tidigt en särskild avdelning på vår webbplats med frågor och svar kring hur bank- och försäkringstjänster påverkades av pandemin

Men din fråga behöver förstås inte handla om det, utan du kan som vanligt vända dig till oss med frågor om försäkringar, banktjänster eller pension eller när du inte är nöjd med hanteringen av ett ärende eller ett beslut från din bank eller försäkringsbolag. Byråerna kan då ge vägledning om vilka möjligheter du har att gå vidare. Du ska också känna till att vi återkopplar de konsumentproblem vi uppmärksammar via vägledningen till både branschen och tillsynsmyndigheterna.

Webbplatsen har alltid ”öppet” och där kan du skicka frågor per mejl. Vill du hellre tala i telefon med en jurist eller specialist kan du ringa oss på 0200 - 22 58 00 mellan 9.00 och 12.00 varje vardag. 

Varmt välkommen att höra av dig. 

Konsumenternas Försäkringsbyrå

Vi har öppet varje vardag under sommaren.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå

Vi har stängt vecka 30 och 31. Annars öppet varje vardag under sommaren.