2019-12-02

Nya resultat för kundnöjdheten i försäkringsbranschen

Konsumenternas Försäkringsbyrå gör oberoende och kostnadsfria jämförelser av mer än 20 olika försäkringar. Jämförelserna för hem-, villa-, bil- och hundförsäkringar är nu uppdaterade med Svenskt kvalitetsindex (SKI) nya mätning av kundnöjdheten i försäkringsbranschen.

För att hjälpa konsumenter att förstå vad som är viktigast att jämföra i olika försäkringar sammanställer Konsumenternas Försäkringsbyrå sedan många år jämförelser för försäkringar.

- Innehåll, pris och kundnöjdhet är viktiga faktorer att titta på när man väljer försäkring, säger Gustav Jonsson, jurist på Konsumenternas Försäkringsbyrå. 

SKI står för Svenskt Kvalitetsindex och företaget mäter kundnöjdhet i många olika branscher och vi visar deras bedömning i våra jämförelser.

- Det är glädjande att kundnöjdheten i försäkringsbranschen är på väg upp, och att kunderna är mer nöjda än tidigare år, säger Helen Bernerfalk, också hon jurist på Konsumenternas Försäkringsbyrå.

Vill du jämföra försäkringar hittar du alla våra jämförelser här.


Läs om Svenskt kvalitetsindex mätning här och mer detaljerade siffror här (/SKI-Försäkring-2019.pdf).

 

Informationsansvarig
Konsumenternas Försäkringsbyrå