2019-12-20

Behöver du hjälp med en bank- eller försäkringsfråga? Lugn - vi har öppet i jul också

I år har Konsumenternas Bank- och finansbyrå fyllt 25 år och Konsumenternas Försäkringsbyrå 40 år. Behovet av vår oberoende vägledning är större än någonsin och vi fortsätter med oförminskad energi in i 2020. I mellandagarna har vår telefonvägledning och mejlbevakning öppet i princip som vanligt.

Snart är ännu ett år till ända och vi kan se tillbaka på ett år där vi firat 25 respektive 40 år i konsumenternas tjänst. På ett år besvarar Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå tillsammans närmare tjugotusen konsumentfrågor per telefon och mejl. Närmare 2,4 miljoner hittar också information på vår webbplats konsumenternas.se.

Många frågor under året har handlat om rättigheter och skyldigheter vid ett misstänkt kontobedrägeri och värdering vid försäkringsskador på bilar och bostäder.

Har du också en fråga om som rör bank eller försäkring? I mellandagarna har vi öppet som vanligt och fortsätter att ge konsumenter kostnadsfri och oberoende vägledning.
Du kan ringa 0200 - 22 58 00 på vardagar 9 - 12, eller mejla via vårt mejlformulär.

Den 23 december håller Konsumenternas Bank- och finansbyrå stängt för telefonrådgivning men du kan fortfarande mejla som vanligt.

God jul & Gott nytt år!

Vill du läsa mer om oss?

 

Informationsansvarig
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
och
Konsumenternas Försäkringsbyrå